Magyarország kilátásai a logisztikában elég kettős. Mivel földrajzi adottságunk nagyon kedvez a logisztikának elég kiváltságos helyzetben vagyunk, de ha ezt nem támogatja meg a kormány megfelelő infrastruktúrával a vállalatok nagyon könnyen itt hagyják az országot.
Ma hazánk vezető szerepet tölt be a logisztikában a közép-kelet európai régióban. Mi vagyunk a kapocs kelet és nyugat között. Sok hírt lehet olvasni, hogy nagy nyugati multi cégek hozzánk telepíti logisztikai központját, mivel hozzájuk közel helyezkedünk el de a Kelet Európa is könnyen elérhető tőlünk. Az autópálya hálózatunk kiemelkedik a régióban és szerencsére ez folyamatos fejlesztések alatt van. Egy ilyen új fejlesztés a záhonyi logisztikai központ kiépítse lehetne. Záhony városa kiemelt szerepet kap a szállítmányozás terén, mivel a város három ország határán fekszik. A logisztikai park a Szlovákiába és főként a keletre Ukrajnába szállító kamionok kiszolgálására épülne. A sok pozitívum mellett vannak árny oldalak is. Az ország vasútállapota tragédia. Hazánknak volt a legfejlettebb vasúthálózata az 1900-as években, de vannak olyan vonalak ahol még ma is azok a sínpályák vannak. A vasút elengedhetetlen lesz, ha logisztikai ország szeretnénk lenni. Tervben van egy Budapestet elkerülő vasúti körgyűrű. Ez a projekt sokat lendíthet az ország megítélésén. A körgyűrű szorosan kapcsolódna az Európa fő vasúti folyosójához. A vasút újra reflektor fényben lehet, mivel sokkal környezetkímélőbb mint a közúti szállítás, gyorsabb is lehet ha megfelelő a vasútpálya. Nyugat Európában ma már a kettő hybrid változatát használja a legtöbb ország, Svájc volt az úttörő a technika kifejlesztésében. A hybrid szállítás lényege, hogy a rakomány az üzemből kamionon indul majd az első lehetőségnél vonatra pakolják. Sokan gondolhatják, hogy ez működik már 100 éve. Igen, de itt nem a rakományt pakolják át, hanem az egész kamion-t rakják szerelvényekre és így szállítják a célállomásához a legközelebb. Innen érkezik be a végállomásához a szállítmány, de már közúton. Ez a technológia költség hatékonyabb, mivel útdíjat sem kell annyit fizetni a vállalatnak és a vonat szállítás költsége sem akkora, mint az üzemanyag költsége. Hazánk ilyen újításokkal szilárdíthatná meg vezető szerepét a régióban logisztika terén.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.