HTML

Minden, ami logisztika

Friss topikok

  • logistics: Köszönöm, hogy leírtad a véleményed! Egyet értek veled, sajnos a kormány a jó hangzó beruházásokat... (2012.11.06. 09:47) A Rába svédekkel erősít
  • junkers 390: Öröm a szívemnek!! Végre Magyar gyár részesedik eme jelentős horderejű elismerésben.- Csak így tov... (2012.11.02. 12:45) Nagy teljesítmény a Hell gyártól!
  • Héjj Szilárd Marketingarc: Véleményem szerint Facebook leginkább PR, másodsorban sales marketing! A PR pedig hosszabb idő ala... (2012.08.06. 17:30) Mennyit hoz a házhoz a Facebook?

2012.08.06. 11:50 logistics

Mennyit hoz a házhoz a Facebook?

facebook-money-hat-thumb1.pngKétségtelenül sok lehetőség rejlik a közösségi médiában: meghosszabbított ügyfélszolgálat, valós idejű piackutatás, véleményformáló rajongók elérése és befolyásolása, válságkezelés, márkanév-védelem és szájpropaganda marketing. Sok cég azonban szeretné látni a befektetett összeg megtérülésének pénzügyi mutatóit is. Érdemes utánajárni, hogy a közösségi média valóban az idejük és a pénzük biztonságos befektetését jelenti-e.

1.    Határozd meg a költségeit.

Ebbe beletartozik a felhasznált eszközök, fejlesztések költségei, illetve a nem kézzelfogható befektetések is, például a Te időd. A közösségi média nem ingyenes, hiszen a Te idődnek is értéke van. Igazából éppen ez a legértékesebb, nem megújuló kincsed.

2.    Határozd meg a vevők értékét.

Ez egy nagyon fontos szám, a legtöbb cég azonban mégsem ismeri ezt az adatot. Pedig ennek az információnak a segítségével előnyösebb üzleti döntéseket lehet hozni.
Szeretnéd drámaian növelni az ügyfeleid vevőértékét? Tedd őket márkaevangelistává, és vedd rá őket arra, hogy megosszák a tartalmait bizalmi közösségükkel is!
Gondolj bele: Ha én vásárolok Tőled egy cipőt 20.000 Ft-ért, akkor én éppen ennyit érek neked. Ha viszont a vásárlás után kapcsolatban maradok a cégeddel, és harminc ismerősöm az én ajánlásomra vásárol Tőled további harminc cipőt, akkor az én vevőértékem már 600.000 Ft. Kérdezd meg az aktuális vásárlóidat, mennyit költenek a Te termékeidre évente, a kapott számot szorozd be hússzal, és így megkapod az ügyfeleid valódi vevőértékét.

3.    Határozd meg, mennyi új ügyfelet hozott a közösségi média.

Kövesd nyomon a beszélgetéseket a Google Analytics-szel vagy más hasonló weboldalkövető programmal. Ez időigényes, de elengedhetetlen, ha meg akarod érteni a befektetés-megtérülési rátát.

4.    Határozd meg a véleményértéket.

A véleményeknek is értékük van. Ez az, amit a tradicionális média is árul. Ahhoz, hogy meghatározd ezt, add össze a véleményeket a Twitter-ről, a Facebook-ról, a YouTube-ról, és más online forrásokból. A kapott számot oszd el százzal, és szorozd meg az iparágnak megfelelő „költség per ezer vélemény” számmal.

5.    Határozd meg a vevőszolgálati értéket.

A közösségi média segítségével csökkenthető az ügyfélszolgálat költsége. Ez szubjektív, de akkor is meg kell próbálnod felmérni. Például, ha Te úgy érzed, hogy a Twitter 2.000.000 Ft vevőszolgálati értéket jelent a Te számodra, akkor írd le ezt az adatot.

Most pedig adjuk össze a befektetési megtérülést:
(’vevőérték’ / ’20(év)’ x ’új vásárlók száma’) + ’véleményérték’ + ’online tranzakciók közösségi forrásokból’ + ’ügyfélszolgálati haszon’

Közösségi média befektetési megtérülési érték = Befektetési megtérülés – Közösségi média kiadások / közösségi média kiadások

Neked mennyit érnek valójában a rajongóid?

1 komment

Címkék: marketing facebook logisztika PR


A bejegyzés trackback címe:

https://mindenamilogisztika.blog.hu/api/trackback/id/tr464694052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2012.08.06. 17:30:55

Véleményem szerint Facebook leginkább PR, másodsorban sales marketing! A PR pedig hosszabb idő alatt térül meg! Persze vannak kivételek sales marketingre is és sikerekre, de ritkább!
süti beállítások módosítása