Köztudott, hogy az állam többségi tulajdont szerzett a Rába cégnél, de érdemi változások nem történtek azóta. Egy érdekes hírt jelentetett meg a Magyar Nemzet, miszerint a Rába a Volvóval összeállva fog buszokat gyártani. Ez hozhatja meg a sikert?
Sajnos az köztudott, hogy a Rába a rossz anyagi helyzete miatt leépítette a gyárát, így már nem tud a győri cég komplett buszokat gyártani. Az évek során értékesítették gyártósorokat is és a gyártó csarnokukat is. Így a Rába jelenleg csak részegységeket tud legyártani. Ezért is volt érdekes a kormány döntése amikor a Rábában vett többségi tulajdont, amikor több magyarországi buszgyártó is képes teljes buszokat gyártani.
Jelenleg hazánkban a Volán társaságoknál beszerzési stop van, míg a BKV nemrégiben jelentette, be hogy Merci buszokat vásárol, de tervben van még egy 300 buszból álló flotta vásárlása. Ennek a tendernek lehet a nyertese a Rába. A cég tudja, hogy csak úgy van esélye, ha egy neves buszgyártóval közösen pályázik. A Volvora sem véletlenül esett a választás. A két cég már 2005 óta közösen dolgoznak. Az alváz Volvo gyártmány lenne és a futóművet készíti a Rába. Ha sikerül megnyerniük a tendert nagy változást hozhat a cég életében. A busz beszerzések felélénkítené a hazai buszgyártást. Ez szinte mindenki számára nyilvánvaló, hogy a magyar közlekedési cégek buszai igencsak elöregedtek. Az elemzők szerint a buszok életkorának határa 6-7 év kellene hogy legyen. Ehelyett a BKV buszok nagy része 18 éves, míg a Volán buszoké átlagosan 11 év. Ebből jól látszik igencsak ideje lenne lecserélni a buszokat.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
junkers 390 2012.11.02. 12:07:53
kompetenciákkal kéne felruházni a Rábát, hogy 100%-ban Magyar
fejlesztéssel, alapanyagokkal lehessen
buszt, vagy akár más járművet gyártani! - Már az is előrelépést jelen-
tene, ha hazai tulajdonú alvállalkozók
alkatrészei is kivennék részüket az adott járműből, így is magyar lenne,
csak nem központosítva folyna az
összes gyártási mechanizmus.
junkers 390 2012.11.02. 12:27:57
kispénzű vásárlóréteget meghódító, pl.
négyajtós sedan kivitelű autók elő-
állítását is. Ezen -a persze szintén a
Rába, s netán egyéb magyar
tulajdonú üzemek s gyárak által
prezentált gépkocsi konstrukció- főbb
piacai lennének: Magyarország, a
fejlődő országok egy része Pl. Kína,
India, Oroszország, s persze Közép-
Európa többi állama. Ami kevés, az
sajnos a pénz. humán erőforrás van,
fejlesztő s egyéb mérnök még több
is mint kéne. A Magyar járműgyártásban mód felett sok ki-
aknázatlan lehetőség rejlik!!!
junkers 390 2012.11.02. 12:37:24
meg kell említenem, a kormány
többet költ stadionok építésére egyes
beilleszkedni nem akaró társadalmi
csoportok felemelésére, támogatására,
ezeken túlmenően külföldi beruházások-
ra, miközben lassan már semmi sem
hazai szellemi tőkénk és termelési
kapacitásunk eredménye DÖNTSÜK EL,
MELY UTAT JELÖLJÜK KI A MAGYAR
NÉPNEK, / ÉBRESZTŐ!!!! /
logistics 2012.11.06. 09:47:05