HTML

Minden, ami logisztika

Friss topikok

  • logistics: Köszönöm, hogy leírtad a véleményed! Egyet értek veled, sajnos a kormány a jó hangzó beruházásokat... (2012.11.06. 09:47) A Rába svédekkel erősít
  • junkers 390: Öröm a szívemnek!! Végre Magyar gyár részesedik eme jelentős horderejű elismerésben.- Csak így tov... (2012.11.02. 12:45) Nagy teljesítmény a Hell gyártól!
  • Héjj Szilárd Marketingarc: Véleményem szerint Facebook leginkább PR, másodsorban sales marketing! A PR pedig hosszabb idő ala... (2012.08.06. 17:30) Mennyit hoz a házhoz a Facebook?

2012.10.15. 14:00 logistics

Nem mindenki nyert az EU bővítésével

rola.jpgDecembertől nem fog már közlekedni Szeged és az ausztriai Wels között a Ro-La, így a kamion forgalom az autópályára fog koncentrálódni. Ez évi 30 ezer kamiont jelent!

Sokak kérdezhetik mi is az a Ro-La? A Ro-La egy olyan szállítási rendszer, amelynél komplett teherautó szerelvények szállítása vasúton történik. Az év végétől megszűnik az állami támogatás és az osztrák tulajdonú cég nem finanszírozza tovább az amúgy is veszteséges vonalat. Az Eu csatlakozás előtt évente több mint 100 ezer kamion szállított, majd 2002 után ez a szám lecsökkent évi 80 ezerre, Románia és Bulgária csatlakozását követően ez a szám már csak évi 30 ezer. A csökkenés oka, hogy már nem kell a kamionsofőröknek engedély az Európai Unióba belépéshez. 
Nagy hátránya a költség, jelen formában olcsóbb a közúti forgalom, bár véleményem szerint csak idő kérdése, hogy ez megforduljon. Jelenleg a Szeged Wels vonal oda vissza egy kamionra eső költsége 300 ezer forint, míg ha autópályán halad a kamion az 220 ezer forint költséggel jár. Persze a kamionsofőr folyamatos igénybe vételben van az út során és a kamion kopási költsége sincs benne. És akkor még nem esett szó a környezet szennyezésről. Ha a 30-40 kamion egy szerelvényen utazik sokkal kevesebb az egy kocsira jutó káros anyagkibocsájtás.
A MÁV is kárvallottja a megszűnésnek, mivel így 1,3 milliárd forinttól esik el a vállalat. Már több helyen megemlítettem, hogy a kamionos forgalom jövője lehet a vasúton szállítás, sajnos ez nálunk mint sok minden más ez sem működik. Véleményem szerint nagyon fele-más a kép hazánkban a logisztikával kapcsolatban. Egyrészről folyamatosak a pozitív hírek, fejlesztenek, nagy multi cégek választanak minket, hogy befektessenek. Azonban sok a probléma is, a vasútvonal siralmas állapotban van, több állami fejlesztésre is szükség lenne és itt van ez a bezárás is. Mondhatják sokan, hogy az államnak ez is jó mivel útdíjat fizetnek majd a kamionosok ami bevétel, de évi több 100 ezer kamion használja az utakat, folyamatosan romlanak, már már veszélyesen nagy a forgalom egyes útszakaszokon. Míg a vasúton a kamion forgalom senkit nem zavartatva tudna keresztülhaladni hazánkon. Remélem minél hamarabb visszaáll egy hasonló teherszállító vasútrendszer.

Szólj hozzá!

Címkék: vasút kamion logisztika MÁV


A bejegyzés trackback címe:

https://mindenamilogisztika.blog.hu/api/trackback/id/tr474849494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása