Mediterrán országokban megszokott, hogy többen járnak robogóval, mint kocsival. Tavaly már a biciklik is nagy teret hódított magának. Az Olaszok köztudottan nagy kerékpáros nemzet, de mi a helyzet nálunk?
Olaszországból származik ez az érdekes adat: Tavalyi évben több kerékpárt értékesítettek, mint autót! Az olaszok mindig is kerékpár rajongók voltak, nagyon népszerű az egész csizmában a kerékpározás. Viszont ez az adat a válság nélkül sosem jöhetett volna össze, az autó eladások mélyponton vannak. 1964-ben adtak el ugyanannyi számú autót, mint tavaly. A pontos adat 1,75 millió eladott gépjármű. Másik közrejátszó tény a benzin árak alakulása. Olaszországban az egyik legdrágább az üzemanyag ára az EU-ban. Ezért is lehet, hogy már a robogók helyett is kerékpárra ülnek az olaszok.
Ez a tendencia nálunk is észrevehető. Az alföldi városokban eddig is jellemző volt a kerékpáros közlekedés, de manapság a fővárosban is egyre többen vannak akik biciklivel járnak munkába. Nagy rajongója vagyok én is a kerékpáros közlekedésnek, nagyon szeretek biciklizni. Tény, hogy ha jó az időjárás ez a közlekedésforma a leggyorsabb a belvárosban. Viszont a belvárosban a kerékpáros infrastruktúra finoman szólva sem elégséges. Még mindig nagyon kevés a bicikli út, vagy ha van is véleményem szerint nagyon veszélyes. Jó példa erre az Andrássy úton lévő biciklis út. Nagyon résen kell lennie, mind a kerekeseknek, mind az autósofőröknek, de elmondható, hogy megindult egy folyamat aminek minden biciklis nagyon örül!
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.