Ugyanúgy, ahogy korábban a Facebook oldalak címei kezdtek fokozatosan megjelenni a TV- és újsághirdetésekben, mostanában egyre gyakrabban találkozunk a QR-kódokkal, vagy népiesen szólva „bigyókódokkal" a hagyományos reklámokban. Találkozhatunk velük a leveleinkben, a moziposztereken és a buszmegállókba kirakott hirdetéseken, a névjegykártyákon és az újságokban.
Nem lehet még tudni, hogy a QR-kódok velünk maradnak-e, de amíg itt vannak, és működik az újdonság varázsa, használd ki a lehetőséget, építsd bele a marketingedbe!
Mi az a QR-kód?
A QR-kód egy kétdimenziós vonalkód, amely okostelefonnal leolvasható, és átalakítható valamilyen információvá. A kód típusától függően átirányíthatja az érdeklődőt egy weboldalra, hívást kezdeményezhet stb. Mivel egy nagyon új technológiáról van szó, és egyelőre sokak nem is rendelkeznek még okostelefonnal, így a technológia felhasználhatósága is limitált.
Először el kell döntened, hogy a Te vállalkozásodhoz illik-e ez a reklámozási lehetőség. Ha a válasza igen, akkor ismerd meg néhány kreatív felhasználási lehetőséget:
1. Névjegykártyán.
Ez a legáltalánosabb módja a kód használatának. Ahelyett, hogy a kártyát agyonzsúfolnánk az információkkal, kiírhatjuk csak a legfontosabb adatokat és a hagyományosnak tekinthető elérhetőségeket, majd elhelyezhetünk egy QR-kódot a hátoldalán, amely elvezeti az érdeklődőt az Te Twitter vagy Facebook oldaladra, YouTubeéra vagy a LinkedInre, esetleg a céged saját honlapjára.
2. Címkén.
Valahol egy étteremben a Te borodat issza egy társaság. Észreveszik a QR-kódot az üvegen. Beolvassák az okostelefonjukkal, és máris eljutottak a Te weboldaladra, ahol többet is megtudhatnak a borról, a szőlősödről, és ha ízlett nekik a termék, akkor megrendelhetnek belőle egy ládányit. A kódokkal a „mi lehet az egyes ablak mögött?" érzést adhatod meg a vásárlóidnak.
3. Kirakatüvegen.
Kevés bolt tart nyitva éjjel-nappal. Ne okozz csalódást a vásárlóidnak az után sem, amikor Te hazatérsz a munkából. Készíts egy „Vásároljon online most!" QR-kódot, és tegye a kirakatra. Így egy elveszített vásárlóból Te máris egy online vásárlót varázsoltál.
4. Promóció, kedvezmény.
QR-kódhoz kötődő speciális kedvezményeket adhatsz a leolvasóknak. Ha például a vásárlóid megoszthatják a közösségi oldalakon a terméket a barátaikkal, ajándék termékmintát kapnak.
5. Matrica a laptopra.
Kicsit meredeknek tűnhet az ötlet, de ezzel megkönnyítheted, hogy más geekek kapcsolatba lépjenek veled, miközben Te a helyi kávézóban ülsz, és netezel.
6. Pólók.
Tegyed a kódot a pólódra egy szégyentelen önreklám kedvéért!
7. Növeld az online eladásaidat.
Mivel a kódok weboldalakra is mutathatnak, Te azonnal az oldaladra irányíthatod az érdeklődőt, nem kell az URL-címet bepötyögnie. Vagy akár a honlapon lévő speciális termékekre is mutathat a kód.
8. Növeld a hírlevél előfizetőidnek listáját.
A kóddal a feliratkozó oldalra is irányíthatod az érdeklődőket. Csak adjál nekik egy jó okot arra, hogy miért érdemes feliratkozni a hírleveleidre.
9. Csörgesd meg a telefonjukat.
A QR-kódok leolvasásával hívást is kezdeményezhet, és SMS üzeneteket is generálhatsz velük.
10. Új módszer a kiegészítő informálásra.
A QR-kódok a művészeti termekben helyettesíthetik a hangkazettáról irányított túrákat. A hardwaret áruló boltok „Hogyan használjuk" jellegű YouTube videókra irányíthatják a vásárlóikat, ahol azok többet is megtudhatnak a megvett áruról. Élelmiszerboltok olyan oldalakra irányíthatják a vevőket, ahol többet megtudhatnak róla, honnan származik az adott termék, és talán még interjút is láthatnak a farmerrel, aki megtermelte az árut. Elektronikai termékekkel foglalkozó boltok kritikai oldalakra irányíthatják a vásárlót, ahol független véleményeket olvashatnak a termékekről, és összehasonlíthatják a készleten lévő típusokat egymással. Könyvesboltok megoszthatják a saját ajánlásaikat a blogjaikon.
Te mire használtad már a QR-kódot?
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.