HTML

Minden, ami logisztika

Friss topikok

  • logistics: Köszönöm, hogy leírtad a véleményed! Egyet értek veled, sajnos a kormány a jó hangzó beruházásokat... (2012.11.06. 09:47) A Rába svédekkel erősít
  • junkers 390: Öröm a szívemnek!! Végre Magyar gyár részesedik eme jelentős horderejű elismerésben.- Csak így tov... (2012.11.02. 12:45) Nagy teljesítmény a Hell gyártól!
  • Héjj Szilárd Marketingarc: Véleményem szerint Facebook leginkább PR, másodsorban sales marketing! A PR pedig hosszabb idő ala... (2012.08.06. 17:30) Mennyit hoz a házhoz a Facebook?

2012.08.02. 11:19 logistics

Kreatív módszerek a „bigyókód” használatára

qr.pngUgyanúgy, ahogy korábban a Facebook oldalak címei kezdtek fokozatosan megjelenni a TV- és újsághirdetésekben, mostanában egyre gyakrabban találkozunk a QR-kódokkal, vagy népiesen szólva „bigyókódokkal" a hagyományos reklámokban. Találkozhatunk velük a leveleinkben, a moziposztereken és a buszmegállókba kirakott hirdetéseken, a névjegykártyákon és az újságokban.

Nem lehet még tudni, hogy a QR-kódok velünk maradnak-e, de amíg itt vannak, és működik az újdonság varázsa, használd ki a lehetőséget, építsd bele a marketingedbe!

Mi az a QR-kód?

A QR-kód egy kétdimenziós vonalkód, amely okostelefonnal leolvasható, és átalakítható valamilyen információvá. A kód típusától függően átirányíthatja az érdeklődőt egy weboldalra, hívást kezdeményezhet stb. Mivel egy nagyon új technológiáról van szó, és egyelőre sokak nem is rendelkeznek még okostelefonnal, így a technológia felhasználhatósága is limitált.

Először el kell döntened, hogy a Te vállalkozásodhoz illik-e ez a reklámozási lehetőség. Ha a válasza igen, akkor ismerd meg néhány kreatív felhasználási lehetőséget:

1. Névjegykártyán.

Ez a legáltalánosabb módja a kód használatának. Ahelyett, hogy a kártyát agyonzsúfolnánk az információkkal, kiírhatjuk csak a legfontosabb adatokat és a hagyományosnak tekinthető elérhetőségeket, majd elhelyezhetünk egy QR-kódot a hátoldalán, amely elvezeti az érdeklődőt az Te Twitter vagy Facebook oldaladra, YouTubeéra vagy a LinkedInre, esetleg a céged saját honlapjára.

2. Címkén.

Valahol egy étteremben a Te borodat issza egy társaság. Észreveszik a QR-kódot az üvegen. Beolvassák az okostelefonjukkal, és máris eljutottak a Te weboldaladra, ahol többet is megtudhatnak a borról, a szőlősödről, és ha ízlett nekik a termék, akkor megrendelhetnek belőle egy ládányit. A kódokkal a „mi lehet az egyes ablak mögött?" érzést adhatod meg a vásárlóidnak.

3. Kirakatüvegen.

Kevés bolt tart nyitva éjjel-nappal. Ne okozz csalódást a vásárlóidnak az után sem, amikor Te hazatérsz a munkából. Készíts egy „Vásároljon online most!" QR-kódot, és tegye a kirakatra. Így egy elveszített vásárlóból Te máris egy online vásárlót varázsoltál.

4. Promóció, kedvezmény.

QR-kódhoz kötődő speciális kedvezményeket adhatsz a leolvasóknak. Ha például a vásárlóid megoszthatják a közösségi oldalakon a terméket a barátaikkal, ajándék termékmintát kapnak.

5. Matrica a laptopra.

Kicsit meredeknek tűnhet az ötlet, de ezzel megkönnyítheted, hogy más geekek kapcsolatba lépjenek veled, miközben Te a helyi kávézóban ülsz, és netezel.

6. Pólók.

Tegyed a kódot a pólódra egy szégyentelen önreklám kedvéért!

7. Növeld az online eladásaidat.

Mivel a kódok weboldalakra is mutathatnak, Te azonnal az oldaladra irányíthatod az érdeklődőt, nem kell az URL-címet bepötyögnie. Vagy akár a honlapon lévő speciális termékekre is mutathat a kód.

8. Növeld a hírlevél előfizetőidnek listáját.

A kóddal a feliratkozó oldalra is irányíthatod az érdeklődőket. Csak adjál nekik egy jó okot arra, hogy miért érdemes feliratkozni a hírleveleidre.

9. Csörgesd meg a telefonjukat.

A QR-kódok leolvasásával hívást is kezdeményezhet, és SMS üzeneteket is generálhatsz velük.

10. Új módszer a kiegészítő informálásra.

A QR-kódok a művészeti termekben helyettesíthetik a hangkazettáról irányított túrákat. A hardwaret áruló boltok „Hogyan használjuk" jellegű YouTube videókra irányíthatják a vásárlóikat, ahol azok többet is megtudhatnak a megvett áruról. Élelmiszerboltok olyan oldalakra irányíthatják a vevőket, ahol többet megtudhatnak róla, honnan származik az adott termék, és talán még interjút is láthatnak a farmerrel, aki megtermelte az árut. Elektronikai termékekkel foglalkozó boltok kritikai oldalakra irányíthatják a vásárlót, ahol független véleményeket olvashatnak a termékekről, és összehasonlíthatják a készleten lévő típusokat egymással. Könyvesboltok megoszthatják a saját ajánlásaikat a blogjaikon.

Te mire használtad már a QR-kódot?

Szólj hozzá!

Címkék: marketing logisztika szállítmányozás qr kód


A bejegyzés trackback címe:

https://mindenamilogisztika.blog.hu/api/trackback/id/tr614688364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása