HTML

Minden, ami logisztika

Friss topikok

  • logistics: Köszönöm, hogy leírtad a véleményed! Egyet értek veled, sajnos a kormány a jó hangzó beruházásokat... (2012.11.06. 09:47) A Rába svédekkel erősít
  • junkers 390: Öröm a szívemnek!! Végre Magyar gyár részesedik eme jelentős horderejű elismerésben.- Csak így tov... (2012.11.02. 12:45) Nagy teljesítmény a Hell gyártól!
  • Héjj Szilárd Marketingarc: Véleményem szerint Facebook leginkább PR, másodsorban sales marketing! A PR pedig hosszabb idő ala... (2012.08.06. 17:30) Mennyit hoz a házhoz a Facebook?

2012.09.05. 10:27 logistics

A logisztika fellegvára Hongkong

Hongkong egy elég hányadtatot sorsú metropolis. A város sohasem volt önálló, de igazán nem is tartozott sehová. 1841-től Anglia gyarmata volt egészen 1997-ig amikor is Kína része lett. De önálló közigazgatása, valutája, rendőrsége és még a vízumrendszere is különálló. A világ egyik legjelentősebb városa, gazdasági szempontokból mindenképpen. Olyan érdekes statisztikai adatokban vezet, mint például itt van a legtöbb felhőkarcoló. Ez már magában egy meghökkentő adat, de egy főre jutó GDP-ben is az élmezőnyben van. Nem mellesleg a munkanélküliségi ráta itt az egyik legjobb.

hongkong.jpg 

Azt mindenki tudja, hogy a hongkongi teherkikötő talán a világ legnagyobb kikötője és a légi forgalma is egyedülállóan sok a városnak. Ezek az adatok még nem lennének elegek, hogy a logisztika fellegvárának nevezhessük ki Hongkong-ot. Hongkongnak csúcsfejlett a tömegközlekedése, ahol minden járművön intelligens kártyával lehet fizetni, és bár sok nagyvárosban használnak ilyen rendszert, Hongkongban a helyi BKV-kártyával rengeteg minden mást is lehet csinálni, például könyvet kölcsönözni a könyvtárból, igazolni, hogy jelen volt az ember az egyetemi előadáson, vásárolni számtalan üzletben és automatánál, de még lakáskulcsként is funkcionál. Ezen felül Hongkong az egyetlen város a világon, ahol kizárólag emeletes villamosok közlekednek. És ugyancsak itt található a világ leghosszabb kültéri fedett mozgólépcsőrendszere. Igen, egy baromi hosszú mozgólépcső az utcán, ami kiváltotta a dugókat a környéken, egy magasabban fekvő, korábban lerobbant városrészt köt össze a belvárossal, megspórolva a lakóknak több órányi tekervényes autózást, és mivel a negyed így megközelíthetőbb lett, még trendivé is tette a környéket, ami most már éttermektől és szórakozóhelyektől pezseg.

hong-kong-tram-120.jpg

Így tehet egy forradalmi megoldás egy lerobbant városrészt a város egyik gócpontjává. Kellenek is ezek a megoldások, mivel másképpen lakhatatlanná válna a több mint 7 millió lakosú metropolisz. 

Érdekesség még, hogy ezeknek a megoldásoknak "meg van az ára". Ugyanis Hongkond-ban a legdrágábbak az irodák. Közel 2700 dollár/négyzetméter az évi költségi gy Hongkongi irodának. Érdekesség, hogy Budapesten ezek a számok 430 dollár/négyzetméter, elég szembeötlő a különbség!

Szólj hozzá!

Címkék: hong kong logisztika


A bejegyzés trackback címe:

https://mindenamilogisztika.blog.hu/api/trackback/id/tr394756304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása