Napjainkban a hálózati technológia egyre nagyobb területen tör utat magának. A fejlett ipari országokban kialakult egy online információs gazdaság. A korszerű rendszerek alkalmasak a logisztikai központok nyilvántartási, alapszolgáltatási, kommunikációs és elszámolási szoftvereként, a bekapcsolódó kis-, középkategóriájú, és nagyvállalatoknál pedig integrált vállalatirányítási-gazdálkodási szoftverként a globális logisztikai, távadatátviteli feladatok ellátására is.
A logisztika központi szerepe lehetővé teszi a fizikai és az informatikai összhang megteremtését. Az e-logisztika folyamatának szerkezete, a logisztikai folyamatok elemein és azok kapcsolódásain keresztül érthetők meg. Az e-logisztikai információk (pl.: megrendelés, igényfelmérés, visszacsatolás) a logisztikai folyamatokat aktivizálják (bekapcsol, megmozgat, tettre késztet).
A virtuális termék összefoglalja mindazokat a digitális információkat, amelyek az interneten (hálózatban) a termékkel együtt, gyakrabban azt megelőzően jutnak el a fogyasztóhoz, vagy a potenciális fogyasztókhoz.
A virtuális termék tartalmazza a termék digitális leírását (adat, szöveg, kép, animáció), műszaki jellemzőit, a felhasználó számára megkülönböztetett fontossággal bíró jellemzőket („elvárt termék” ígérete), marketing információkat (termékkialakítás, design, reklám-jelleg), valamint a terméket kiegészítő digitális szolgáltatásokat (installáció, up-grade, termék utógondozás, fejlesztési hírek, vevő-„behálózás”, kedvezmények stb.) és végül a termék testreszabását elősegítő internet funkciókat (egyedi jelleget kölcsönző lehetőségek, kiszerelés, sajátos összetétel stb.).
A virtuális termék kézzel nem fogható. Bitek, bájtok sorozata a számítógépes rendszerekben. A terméket jellemző információk összessége. Virtuális termékeket csoportosítani lehet:
- - Valós vagy kemény termékek - nem digitalizálhatók (pl.: tehergépkocsi);
- - Szolgáltatások vagy puha termékek - digitalizálhatók (pl.:tehergépkocsi műszaki, kezelési leírása);
- - Csak digitális formában létező termékek - virtuális termék (pl.: a tehergépkocsi motorját vezérlő program).
Az ellátási lánc több szempontból is átalakul az internet-technológiák hatására. Az ellátási lánc megváltozása több egyedi készség kialakulásában is közreműködhet. A közvetítők kiválthatók az internet-kézségek segítségével, így a gyártó közvetlenül is értékesíthet a vevőknek. A gyártó számára ez nagyobb profitot, a vevő számára alacsonyabb árat jelent. Az internet-kézségek lehetővé teszik, hogy olyan szoros integráció jöjjön létre az ellátási lánc tagjai között, hogy a vevő szemszögéből úgy tűnhet, mintha egyetlen cég hozná létre az alapanyagokat, a végtermékeket és juttatná el a fogyasztóhoz az árut közvetlenül. Az ilyen jól szervezett ellátási láncot tekintjük törésmentes kapcsolatnak.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.