HTML

Minden, ami logisztika

Friss topikok

  • logistics: Köszönöm, hogy leírtad a véleményed! Egyet értek veled, sajnos a kormány a jó hangzó beruházásokat... (2012.11.06. 09:47) A Rába svédekkel erősít
  • junkers 390: Öröm a szívemnek!! Végre Magyar gyár részesedik eme jelentős horderejű elismerésben.- Csak így tov... (2012.11.02. 12:45) Nagy teljesítmény a Hell gyártól!
  • Héjj Szilárd Marketingarc: Véleményem szerint Facebook leginkább PR, másodsorban sales marketing! A PR pedig hosszabb idő ala... (2012.08.06. 17:30) Mennyit hoz a házhoz a Facebook?

2012.08.14. 13:59 logistics

E-logisztika

e-logisztika.jpgNapjainkban a hálózati technológia egyre nagyobb területen tör utat magának. A fejlett ipari országokban kialakult egy online információs gazdaság. A korszerű rendszerek alkalmasak a logisztikai központok nyilvántartási, alapszolgáltatási, kommunikációs és elszámolási szoftvereként, a bekapcsolódó kis-, középkategóriájú, és nagyvállalatoknál pedig integrált vállalatirányítási-gazdálkodási szoftverként a globális logisztikai, távadatátviteli feladatok ellátására is.

A logisztika központi szerepe lehetővé teszi a fizikai és az informatikai összhang megteremtését. Az e-logisztika folyamatának szerkezete, a logisztikai folyamatok elemein és azok kapcsolódásain keresztül érthetők meg. Az e-logisztikai információk (pl.: megrendelés, igényfelmérés, visszacsatolás) a logisztikai folyamatokat aktivizálják (bekapcsol, megmozgat, tettre késztet).

A virtuális termék összefoglalja mindazokat a digitális információkat, amelyek az interneten (hálózatban) a termékkel együtt, gyakrabban azt megelőzően jutnak el a fogyasztóhoz, vagy a potenciális fogyasztókhoz.

A virtuális termék tartalmazza a termék digitális leírását (adat, szöveg, kép, animáció), műszaki jellemzőit, a felhasználó számára megkülönböztetett fontossággal bíró jellemzőket („elvárt termék” ígérete), marketing információkat (termékkialakítás, design, reklám-jelleg), valamint a terméket kiegészítő digitális szolgáltatásokat (installáció, up-grade, termék utógondozás, fejlesztési hírek, vevő-„behálózás”, kedvezmények stb.) és végül a termék testreszabását elősegítő internet funkciókat (egyedi jelleget kölcsönző lehetőségek, kiszerelés, sajátos összetétel stb.).

virtual-products.jpg

A virtuális termék kézzel nem fogható. Bitek, bájtok sorozata a számítógépes rendszerekben. A terméket jellemző információk összessége. Virtuális termékeket csoportosítani lehet:

  • - Valós vagy kemény termékek - nem digitalizálhatók (pl.: tehergépkocsi);
  • - Szolgáltatások vagy puha termékek - digitalizálhatók (pl.:tehergépkocsi műszaki, kezelési leírása);
  • - Csak digitális formában létező termékek - virtuális termék (pl.: a tehergépkocsi motorját vezérlő program).

Az ellátási lánc több szempontból is átalakul az internet-technológiák hatására. Az ellátási lánc megváltozása több egyedi készség kialakulásában is közreműködhet. A közvetítők kiválthatók az internet-kézségek segítségével, így a gyártó közvetlenül is értékesíthet a vevőknek. A gyártó számára ez nagyobb profitot, a vevő számára alacsonyabb árat jelent. Az internet-kézségek lehetővé teszik, hogy olyan szoros integráció jöjjön létre az ellátási lánc tagjai között, hogy a vevő szemszögéből úgy tűnhet, mintha egyetlen cég hozná létre az alapanyagokat, a végtermékeket és juttatná el a fogyasztóhoz az árut közvetlenül. Az ilyen jól szervezett ellátási láncot tekintjük törésmentes kapcsolatnak.

Szólj hozzá!

Címkék: logisztika e-logisztika


A bejegyzés trackback címe:

https://mindenamilogisztika.blog.hu/api/trackback/id/tr414711918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása